۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

شبکه ترویجی و تخصصی تبلیغ دین در استان مرکزی ایجاد می‌شود

شبکه ترویجی و تخصصی تبلیغ دین در استان مرکزی ایجاد می‌شود

اراک- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ایجاد شبکه ترویجی تبلیغ دین یکی از برنامه‌های اداره کل تبلیغات است که به تشکیل گروه‌های تبلیغی و تخصصی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی عباسی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با مبلغان، امامان محله و مدیران پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در اراک، اظهار کرد: محوری‌ترین وظیفه روحانیت تبلیغ است و باید روحانیون با اداره کل تبلیغات در این زمینه بیشتر همکاری کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امروز با گروه‌ها، مکاتب فکری و سیاسی دشمن مواجه هستیم و هیچ تعارفی در این موضوع وجود ندارد و با توجه به این موضوع به همکاری روحانیت در رویکرد تحول‌گرایانه سازمان تبلیغات نیاز است.

عباسی عنوان کرد: پیگیری تعالی معارف اسلامی از جمله مواردی است که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان پیگیری خواهد شد.

وی وجود طلبه‌های سطح شهرستان‌ها را یک ظرفیت مهم برشمرد و افزود: این ظرفیت‌ها نیازمند آموزش هستند و در این راستا باید با همکاری نهادها آموزش مبلغان را در دستور کار قرار دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امروز با مخاطبان و قشرهای متفاوت رو به رو هستیم که هر کدام نیاز به محتوای تولیدی دارند، روحانیت باید در تولید محتوا کمک کنند.

عباسی بیان کرد: باید متناسب با زیست بوم استان محتوای تبلیغی داشته باشیم و تشکیل شبکه تبلیغی برای گفتمان شیعی نیازمند تبلیغ درست است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: دنیای امروز دنیای شبکه سازی است و تقریباً با عمده جریانات ضد شیعه مواجه هستیم، در این راستا ایجاد شبکه ترویجی تبلیغ دین یکی از برنامه‌هایی است که به تشکیل گروه‌های تبلیغی و تخصصی نیاز دارد تا از حالت انفرادی خارج شود.

عباسی بیان کرد: در قرن ۲۱ باید به انجام کار گروهی و شبکه سازی روی آوریم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. در این راستا چندین کارگروه در موضوعات مختلف با حضور متخصصین تشکیل می‌شود تا طرح‌ها را بررسی و عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: در حال پیگیری نظام مسائل استان‌ها هستیم و باید این مسائل به درستی تشخیص داده شود، روحانیت در این حوزه باید کمک کنند.

وی در خصوص ایام عزاداری ماه محرم گفت: با توجه به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی کرونا باید در مراسم عزاداری‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی هیأت‌ها رعایت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: احساس جوانان کاملاً مقدس است و باید در برگزاری مراسم عزاداری امسال با رعایت اصول بهداشتی توجیه شوند.

عباسی عنوان کرد: مسجد پایگاه اسلام است و روحانیت محور آن است پس اصلی ترین وظیفه ذاتی ما حمایت از روحانیت است.

وی از جامعه روحانیت، امامان محله و مبلغان درخواست کرد در راستای توانمند سازی و تربیت مبلغین با اداره کل تبلیغات استان همکاری کنند چرا که به مبلغان دانش آموزی، خانواده، مبلغ تخصصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و… نیاز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بر تشکیل بانک اطلاعاتی روحانیت استان تاکید کرد و افزود: به ظرفیت مبلغین و روحانیت اعتماد داریم و انتظار می‌رود، اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی را یاری کنند.

کد خبر 4999675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha